donderdag 29 mei 2008

RSS feeds en inrichten van netvibes universe

Dankzij deze cursus heb ik deze week eindelijk eens tijd gemaakt om een netvibes univers in te richten. Ik had al geruime tijd een persoonlijke netvibes pagina, maar nu dus ook een openbare:
www.netvibes.com/abut . Voor het gemak heb ik alle sites die ik voor mijn werk gebruik er maar eens in gezet met de link widget. Verder nog diverse tabbladen aangemaakt en nog wat feeds toegevoegd, affijn je moet zelf maar kijken. Verder heb ik deze pagina ingesteld als homepage op al mijn pc's.

Allemaal erg leuk. Ik heb me trouwens ook verdiept in de RSS zoekmachines van ding 5. Ga ik ook nog mee verder maar voor nu vind ik het wel weer welletjes.

2 opmerkingen:

Cocky zei

Hoi Anne,

Vanavond je openbare netvibes bekeken en dat is een mooi verzameling. Direct zelf ook uitgeprobeerd, maar dat wil nog niet zo lukken. Via inhoud toevoegen en zoeken kan ik geen URL's toevoegen. Heb je soms tips of wil je het me een keer laten zien?

Cocky

But zei

Hoi Cocky,
Via inhoud toevoegen in netvibes kun je via 'onmisbare widget' de 'link widget' selecteren, hier kun je dan een URL invoeren.

Wil je dezelfde URL als op mijn universe, of die van de ZB dan kun je ook op het envelopje boven in de balk van de widget klikken en deze versturen naar je eigen netvibes universe. Ik kan het je ook laten zien, loop maar een keer binnen als ik op mijn plaats zit.

Anne